چکیده

1. عنوان پژوهش: چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز

مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

۹. هدف پژوهش: کاهش پرخاشگری مهدی با کمک فنون مشاوره ای در مدرسه

۱۰. پرسش پژوهش: آیا به کارگیری فنون مشاوره ای تأثیری در کاهش پرخاشگری مهدی در مدرسه

دارد ؟

۱۱. توصیف وضع موجود: مهدی دانش آموز آموزشگاه استثنایی قائم (عج) مرک دشت در کلاس چند پایه سوم و چهارم کم توان مشغول به تحصیل است. مهدی دومین سال حضورش را در این مدرسه سپری می کند و از مدرسه عادی به این مدرسه انتقال داده شده بود. مهدی صبح که به مدرسه می آمد در سرویس مدرسه با دانش آموزان درگیر می شد. او در صبحگاه مدرسه با پرخاشگری از ایستادن در صف ممانعت می کرد. مهدی در کلاس درس به درگیری با دانش آموزان مشغول بود و در تدریس معلم اخلال ایجاد می کرد؛ معلم بارها او را به خاطر این رفتارش به دفتر مدرسه فرستاده است.

۱۲. گردآوری اطلاعات: برای بررسی مشکل مهدی از منابعی نظیر: مشاهده رفتار دانش آموز؛ مصاحبه با دانش آموز، والدین او و پرسنل مدرسه؛ پرسشنامه پرخاشگری و اسناد و مدارک برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است؛ که در تمامی این اطلاعات بر پرخاشگری مهدی در محیط مدرسه، خانه و محل زندگی تأکید شده است.

۱۳. تجزیه و تحلیل داده ها: در ایجاد پرخاشگری مهدی عوامل متعددی تاثیر گذار بود نظیر: عوامل

فردی مانند: ریزش موی سر و عدم مهارت کنترل خشم؛ عوامل اجتماعی مانند: بی توجهی و تمسخر دیگران؛ عوامل خانوادگی نظیر: عدم ارتباط عاطفی مهدی خود و تربیت نادرست

مهدی؛ عوامل آموزشی مانند انگیزه تحصیلی پایین و برخورد تند پرسنل با مهدی موجب ایجاد

پرخاشگری در مهدی شده بود.

۱۴. راه های موقتی جدید و اجرای آنها: با استفاده از روشها و فنون مشاوره از جمله؛ گوش دادن فعال، انعکاس احساس و محتوی، راز داری، سکوت، تشویق و سایر روش های مشاوره ای، در چهار حوزه کمک از خانواده، کمک از مدرسه، کنترل عوامل اجتماعی و مشاوره مستقیم به اجرای راه حل های پیشنهادی برای بهبود پرخاشگری مهدی پرداخته شد.

۱۵. ارزیابی از اقدام های جدید : اقدامات انجام شده توانست به صورت چشم گیری پرخاشگری مهدی در مدرسه را کاهش دهد.

۱۶. نتیجه گیری و پیشنهاد ها:

·        پرخاشگری شدید مهدی با کمک پرسنل مدرسه و آگاهی بخشیدن به خانواده او کاهش یافته است. مهدی به تاثیر منفی پرخاشگری بر سلامت جسم و روح خود پی برده بود.

·        پرخاشگری پی در پی مهدی در فعالیت های گروهی و مراسم ها به شرکت موثر و فعال در فعالیت های اجتماعی بدون پرخاشگری و درگیری تبدیل شده بود

پیشنهاد ها:

·        فرزندان خود را با تمام ویژگیها پذیرش نمایند و احساسات فرزند خود را درک نمایند.

·        از اختلالات رفتاری و خلقی دانش آموزان آگاه باشد و از تنبیه و تحقیر در کلاس اجتناب کنند.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 


سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی

1193 - طرح درس هدیه های آسمانی دوم ابتدایی درس هدیه های خدا

1192 - طرح درس تاریخ ایران و جهان(2) درس تحولات سیاسی اروپا در قرن جدید صفحه 21-17

1191 - طرح درس روزانه ملی پیام های آسمانی هفتم درس پیامبر رحمت

1190 - طرح درس روزانه ملی قرآن هشتم درس وقف در آخر جمله

1189 - طرح درس سالانه مطالعات اجتماعی نهم

1188 - طرح درس سالانه کتاب قرآن پایه هفتم

1187 - طرح درس سالانه قرآن هشتم

مهدی ,مدرسه ,پرخاشگری ,دانش ,مشاوره ,عوامل ,پرخاشگری مهدی ,در مدرسه ,مهدی در ,فنون مشاوره ,با دانش ,آموز مدرسه استثنایی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جنگها و تاریخ Poems of movahede mousavi پیشنهاد ارزشیابی فرهنگیان سالم زیبا رد پای دوست گناهان کبیره Learn With Me Dear آب سرد کن و تصقیه آب وبلاگ تخصصی اخبار آنلاین وبلاگ هم مسیر | دلنوشته های رضا محمودصالحی